Realizace automobilových závodů
Zprostředkování reklamní činnosti a reklamy při účasti na autobilových závodech, výstavách a podobných promotion akcích.
Nabídka startu v týmu:
Tým Palmimotorsport nabízí jezdeckou účast při automobilových závodech do vrchu a na okruzích s cestovními vozy Ferrari 430 Chalange, Ferrari 458 , BMW E 46 a formulovými vozy Van Diemen 1400 a formule F3 EUFRA
Testování a komerční jízdy:
Tým Palmimotorsport nabízí možnost testování se závodními vozy a komerční jízdy s uvedenými vozy na autodromech dle dohody (Brno, Most, Hungaroring, Slovakia ring, Red Bull ring atd.)
Pronájem vozů pro závody:
Tým Palmimotorsport nabízí kompletní přípravu a účast na závodech s nabízenou technikou. Pro tyto zájemce tým nabízí aktivní pomoc jezdce Davida Palmiho z důvodu rychlého zvládnuti jízdy s touto technikou i s využitím telemetrie.
Příprava vozu pro závody:
Tým nabízí i možnost přípravy jiného vozu na závody na okruzích nebo do vrchu.
Videoprezentace našeho týmu |
Historii týmu Palmimotorsport lze zařadit do r.1980, kdy jezdec Ivo Palmi vstoupil do automobilového sportu prvním závodem a taky hned vítězstvím ve třídě A1 Škoda .Byl to první závod své sportovní kariéry v závodech automobilů do vrchu v Olšanech „Hambálky“.
Tím nasadil vysokou laťku, kterou si udržel během celé své kariéry. První úspěšná sezóna se odehrála v Oblastních závodech „C“ MR ČSR, které byly přerušeny v roce 1981 vojenskou službou jezdce.
V roce 1982 jezdec postoupil do vyššího Mistrovství ČSR a po další velmi úspěšné sezóně s celkovým umístěním na druhém místě se posunul na nejvyšší úroveň a to do federálního Mistrovství ČSSR.
Zkušeným jezdcům, s licencí 1.VT, kteří již prokázali své schopnosti, sportovní řády umožňovaly složit okruhové zkoušky a jezdit závody automobilů na okruzích.
Jezdec Ivo Palmi tak vstoupil do okruhového sportu prvním závodem v roce 1984 v Mostě, ve třídě 120 LS a opět s vítězným umístěním. V tuto dobu byl Ivo Palmi nejmladším jezdcem s absolutně nejrychlejším postupem mezi okruhové jezdce.
Následovala úspěšná účast v letech 1984 -1987 jak v závodech na okruzích, tak v závodech do vrchu, kdy jezdec vystřídal vůz Škoda 120 LS za Škoda 130 L a získal mnoha umístění na stupních vítězů. Vzhledem k navyšujícím finančním nárokům na úpravu techniky závodních cestovních vozů,se tým rozhodl vyměnit cestovní vůz za ekonomicky přijatelnější formuli. Do nově vzniklé třídy Formule Škoda 88 tým připravil pro r.1988 nový vůz, který vznikl z formule MTX 06 Mundial a opět hned na prvním závodě jezdec opět zvítězil.
Vynikající výsledek potvrdil správnou strategii změnit cestovní vůz za formuli, kde mohla vedle jezdeckého umění vyniknout i konstruktérská úroveň Iva Palmiho. Následovala velmi úspěšná léta z mnoha vítězstvími jak v okruhových závodech, tak v závodech do vrchu, která byla v letech 1991 a 1992 ukončena čtyřmi tituly Mistra republiky v obou disciplínách po sobě jdoucích ročnících. Protože v této disciplíně tým s jezdcem už nemohl víc dokázat, rozhodl se změnit kategorii a tak od r.1993 tým změnil techniku na formuli F3 Eufra Tark Aleko . Následně tým vyzkoušel i F3 Reynard 923 pro závody na okruzích.
Následovalo období, kdy se tým potýkal s mnoha technickými problémy, které však byly již v sezóně 1995 vyřešeny a jezdec ukončil tuto sezónu celkovým 2. místem v závodech automobilů do vrchu v MR ČR .Výborný výsledek ukázal na vynikající vlastnosti vozu vhodného pro vrchy a tým se proto soustředil jenom na závody do vrchu s vozem F3 Eufra ve třídě E-1600. Ty byly korunovány absolutní nadvládou v této třídě.
Od r.1996 až do roku 2001 vždy ukončil jednotlivé sezóny vítězstvím.Stal se tak celkovým 6 násobným vítězem ve třídě 1600(např. v r.2000 -13 vítězných závodů a v r.2001- to bylo 10 vítězných závodů).
Pro rok 2002 se tým rozhodl upravit techniku a přejít do vyšší objemové třídy . Vznikl tak vůz ve vlastní úpravě pro volnou formuli do 2 000cm3 s motorem VW .Výsledky umožnili ukončit sezónu na celkovým 2.místě.
Tým chtěl pro následující sezónu 2003 opět pokračovat a navázat tak na bezkonkurenční výsledky s vozem EUFRA 1600. Bohužel tato sezóna byla pro jezdce Ivo Palmiho konečná. První závod sezóny závod automobilů do vrchu v Náměšti nad Oslavou jezdec ukončil těžkou havárií. Začátek závodu se podařil, již v 1. tréninku byl jezdec absolutně nejrychlejší, bohužel ve druhém závodě v poslední zatáčce Ivo Palmi těžce havaroval z důvodu prasklého zadního zavěšení kola. Následná dvouletá léčba a zdravotní omezení změnily roli v týmu Ivo Palmiho. Majitel,manager,jezdec a mechanik Ivo Palmi se soustředil jen na vedení týmu a přípravu techniky na závody pro syna Davida .
I když se David závodu zúčastňoval od svých 8 let ( později i jako mechanik ), jako jezdec nastoupil co by závodník s formulí Ford 1600 Faster až v r. 1999 do závodů na okruzích. Bez jakékoliv zkušenosti s řízením aut, velmi rychle dokázal, že jablko nepadá daleko od stromu. Bohužel, v začátcích doplatil trochu na starší techniku vozu, která neumožňovala nejlepší umístění. Nejlepší to byla 3 .místa v závodech automobilů na okruzích.V sezónách r. 2000 a r. 2001 to bylo celkové 5. a 4. místo ve třídě Formule Ford.
Svůj talent David dokázal hned v následující sezóně 2002, kde se stal Mistrem ČR s vozem Van Diemen 1600.
V r. 2003 David vítězství ve třídě Formule Ford obhájil. Tým se pak rozhodl pro r.2004 přestavět formuli Ford na prestižnější národní formuli Škoda 1400.
Sezónu 2004 David ukončil na celkovém 2. místě jako vicemistr ČR. Následující léta byla ve znamení vítězství i proher. Za zmínku o působení týmu s Davidem v národní formuli Škoda stojí dva traťové rekordy času na kolo a to jak na autodromu v Mostě tak i na autodromu v Brně. Oba rekordy nebyly dosud s národní formuli 1400 překonány.
V r.2007 tým zakoupil novou formuli Renault 2.0, se kterou David začal jezdit a se kterou se zúčastnil i několika zahraničních závodů. Do týmu taky přišel nový jezdec Jakub Horák. Jakub nahradil Davida ve formuli Škoda a sezónu Jakub ukončil jako vicemistr ČR ve své třídě.
Hned pro následující sezónu 2008 byl zakoupen druhý vůz formule Renault a oba jezdci se začali účastnit okruhových závodů Zóny střední Evropy. David ukončil rok na celkovém druhém místě a Jakub byl čtvrtý v divizi 2.
Následující sezóna 2009 a 2010 byla vypsána pro země střední Evropy jako Carpathian cup pro týmy vlastnící vozy formule Renault 2.0 . Obě tyto sezóny David vyhrál. Kromě toho v r.2009 startoval i v MR ČR s národní formuli Škoda. Tuto sezónu vyhrál taky a stal se tak vítězem v obou disciplínách v jednom roce. V r. 2010 přišel do týmu na jeden rok nový jezdec Petr Vlček. Tento jezdec však s finančních důvodů sezónu nedokončil.
Od r. 2011 David přechází k cestovním vozům. Finanční důvody donutily tým ke spolupráci s nově vzniklým týmem Extreme racing s jezdcem Pavlem Sukopem, který vlastnil vůz BMW E46. Bylo taky rozhodnuto, že tým pojede jen dvou hodinové závody Endurance, tak aby oba jezdci mohli startovat s jedním vozem společně.
V roce 2012 tým Extreme racing změnil název na AR cars, zakoupil Ferrari Chalange 430 a pro sezónu 2013 tým rozšířil vozový park i o Ferrari 458 GT3 .
Tým Palmimotorsport nyní spolupracuje s týmem AR Cars racing na přípravě vozů a řízení týmu na závodech. Největším úspěchem tohoto týmu v letošní sezóně bylo 2. a 4. místo ve světovém seriálu GT 3 v Brně.
Mezi ty, kteří se hlavně podíleli na úspěších týmu patří bezesporu kvalitní mechanici. Od vzniku týmu, tedy od roku 1980 se jich vystřídalo hodně a všem patří velký dík.
Tady jsou jejich jména v pořadí působení v týmu od r.1980:
Karel Staněk, Petr Hofler, Stanislav Dokoupil, Petr Palička, Karel Bittner, Petr Stašica, Ladislav Luber, Josef Lazar, Martin Lazar, Pavel Petruška, Boleslav Suida, Pavel Ptaček, Jirka Hubík, Liboslav Ptáček, Tomáš Holub, Jan Gajdušek, Jarek Kociňák, Radim Sova, Radek Janošek