Tento plán se naplnil, tým pořídil z italské továrny Tatuus Formuli Renault 2000, model 2007 o výkonu 196 koní, o váze vozu 490kg a s 6-rychlostní sekvenční převodovkou. Samotná třída Formule Renault Cup patří mezi nejprestižnější závody, které se pořádají po celém světě.
To dalo týmu podnět si tento vůz pořídit a začít organizovat novou formulovou třídu,ve které by se mohli účastnit volné formulové vozy typu Formule Renault, F2000, F3000, F3,F ormule BMW atd., v rámci Mezinárodního mistrovství ČR popř. Východní Evropy.
Všechny formule Renault 2.0 májí identický podvozek, motor i převodovku s porovnáním se staršími modely tohoto typu vozu, kde na novějším modelu formule se obměňuje pouze karbonové prvky karoserie a upgrady softwaru řídící jednotky motoru. Všechny díly jsou na vozu označené, zaplombované, tudíž neexistuje záměna a tedy nedovolené úpravy. Další pozitiva je motor, který má poměrně dlouhou životnost 7000km, kde příp. repase příjde na cca. 3000 eur. A nejdůležitější je cena vozu, která se pohybuje u modelů 2002 kolem 22000 eur až po cenu nového vozu 55000 eur.
Automobilová sezóna je již v plném proudu a pro náš tým je důležité získat co nejvíce zkušeností při testování s tímto vozem, a dále formuli představit potenciálním zájemcům. Samozřejmě se tým chce zúčastnit některých závodů Rakouského mistrovství. V roce 2007 se také tým zúčastní závodů volné formulové třídy v Piěšťanech na Slovensku a v Polské Poznani.
První účast a představení Formule Renault 2000 byla na Mosteckém autodromu 26 a 27.5.2007. Závod a výsledek byl pro náš tým příjemným osvěžením ve 30°C horku. Den před odjezdem se nám podařilo zprovoznit vůz, který jsme přivezli 2. týdny před závodem z Itálie. První volné tréningy jsme nestihli z časových důvodů, zbyly pouze dvě 20min volné jízdy na seznámení s touto technikou, což byla velmi krátká doba pro jezdce i tým. Účast v rámci Švýcarského poháru Formule Renault 2000 nám nebyla umožněna pro pozdní přihlášení. Načež jsme se po dohodě s ředitelem Mosteckého autodromu p. Ittnerem a organizátory Rakouského mistroství, zúčastnili rakouského mistrovství Formule 3 a Formule Renault.
V tréningu David zajel 12. absolutní čas z 21 jezdců z toho ve formuli Renault byl na prvním místě. Po raketovém startu prvního závodu David vybojoval 10.pozici, kterou po dalším souboji se silnějšími Formulemi 3 vylepšil na konečné 9. místo v cíli a první ve třídě Formule Renault. Pro druhý závod David startoval ze 14 pozice, ale díky problému se spojkou se na startu propadl. Pak začal své soupeře dojíždět a po pěkných soubojích získal celkové 9. místo a se ztrátou 1,5s na prvního ve Formuli Renault.
Příští závod se pojede 17-19.8.2007 v Piešťanech na Slovensku v rámci mezinárodního mistrovství ČR a to s účastí druhého jezdce týmu Jakuba Horáka ve třídě Národní formule 1400. Pro případné zájemce o formuli Renault jsme připraveni odpověděť a seznámit jezdce s případným startem v roce 2008.
|