|
Po roční odmlce tým Palmimotorsport opět nasadil do národní třídy Mezinárodního mistrovství České republiky svoji formuli Škoda Van Diemen 99. Předcházelo tomu testování s týmem AK Ecce Homo s možnosti startu jezdce Tomáše Kašpárka.Bohužel 14 dní před prvním závodem, jezdec od spolupráce odstoupil a startuje u jiného týmu. Jelikož nám bylo líto, že by tak kvalitní vůz nebyl využit, tým se rozhodl na poslední chvíli, že s vozem bude startovat David Palmi a bude tak startovat v obou formulových divizích 2 a 3. Toto rozhodnutí se ukázalo jako správné. Divize 2 zatím nevyjela vzhledem k minimálnímu počtu jezdců a v Národní formuli zatím suverénně vede. David předvádí nejen své kvality zkušeného jezdce, ale i v současné době nejrychlejší formuli Škodu.
|
První 4 závody v Brně a v Mostě vyhrál s převahou. Tak, jak náš tým byl zvyklý, opět jsme položili rekordy kol na obou našich autodromech. Čas 2:06.325 v Brně v kvalifikaci je vynikající a pro mnohé týmy bude nepřekonatelný. Je rychlejší víc jak o 2 sec než další formule v pořadí. Takový čas nezajel ani tým Chabr motosport s volnou formuli 1400! V Mostě se situace opakovala. Čas v Mostě na kolo se při závodě Davidovi podařilo zajet za 1:41.370, což je cca o 2,5 sec rychlejší než druhá národní formule v pořadí. Škoda, že při kvalifikaci nebyl celý tým, který startoval na Nurburgringu s Jakubem Horákem ve švýcarském poháru s formuli Renault, byl by čas ještě lepší. Porucha na elektronickém zapalování částečně snížila výkon motoru a tak tým musel zapojit klasické zapalování. Bohužel tyto vynikající výsledky jsou tak trochu v ústraní a proto je uvádím.
V současné době je však problém při formulových závodech s účasti jezdců. Myslím si, že výkonové rozdělení divize nebylo nejšťastnější. Mnozí ještě nevyjeli, nebo se trápí s technikou, či s financemi na dokončení. Nejslabší formule se rozdělili v divizi 3 na dvě malé skupiny. Jediným kladným bodem pro letošní sezónu je, že vítěz může startovat příští rok v seriálu NEC bez vysokého vkladu. Toto považuji za velmi vydařený a výrazný krok vpřed a myslím si, že tato prémie za umístění by mohly opravdu přivést na naše okruhy zahraniční jezdce. Chybí však tuto informaci přenést do dalších zemí. Většina nadějných jezdců a to nejen z Evropy totiž právě přes formule Renault postupují dále k vytoužené F1.(Raikonen je toho důkazem)
A co v divizi 2? Snad se podaří to, o čem již několik let hovořím a snažím se prosadit. To je vytvořit pohárové závody s formulemi Renault ve střední a východní Evropě. Je možné, že něco takového vznikne u nás, ještě letos v omezené velikosti.Jsou již vytipovány tři závody. A to Poznaň, Piešťany a Most, kde by jezdci startovali dohromady s formulemi seriálu NEC. Jeví se tady i podpora francouzského Renault motosportu. Doufejme, že tyto informace a organizace dopadnou dobře a formulové třídy se u nás opět naplní.
|